"מה, הוא בעלבוס?" כשמרן שר התורה בחן את יו"ר ש"ס

מהדורת הבוקר 2 Comment on "מה, הוא בעלבוס?" כשמרן שר התורה בחן את יו"ר ש"ס

יו"ר ש"ס סיפר במהדורת הבוקר על קרבתו המיוחדת למרן שר התורה זצוק"ל: "כשהתחילו החקירות הוא הבטיח לי שלא יצא מזה כלום, ואז הוא קבע לי סדר של לימוד. נתן לי מסכת להתחיל ללמוד ואחרי זה כשבאתי לעשות סיום הוא לא שכח והתחיל לבחון אותי. מיד כשסיימתי קבע לי ללמוד מסכת נוספת. ר' חיים אמר "מה הוא בעלבוס?' הוא תלמיד חכם'"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס, אריה דרעי שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר וסיפר על ביקוריו אצל מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שהובא למנוחות בתחילת השבוע.

בפתח הריאיון התייחס דרעי לפיגוע בבאר שבע: "פיגוע קשה, זה רק מראה את המצב המאוד רגיש שיש לנו במיוחד בנגב. אני שומע מפעילים, בני משפחה וראשי רשויות על הפקרות מוחלטת בנגב. לצערי הרב הנגב הופך לנגב הפרוע. כמויות אדירות של בני אדם שעושים מה שרוצים, עבירות אלימות ורכוש, בריונות, בחוצפה ובגלוי. מתעללים באנשים ואין אכיפה".

"אנחנו מאבדים את הנגב", מזהיר דרעי. "עשיתי המון למען המגזר הערבי, אבל המצב הנוכחי בנגב לא יכול להימשך. הם מרגישים שהם בשלטון ויכולים לעשות מה שהם רוצים".

עוד הוסיף דרעי: ""אנו עדים לגל של כעשרה פיגועים בתקופה האחרונה, עם פצועים ונפגעים, ואף אחד לא מדבר על זה. כולם עסוקים ברוסיה, בא-סיסי, בטיסות לשארם א-שייח', אפילו אין קורונה. אין ממשלה".

לאחר מכן סיפר דרעי על קרבתו המיוחד למרן שר התורה זצוק"ל: "זכינו זכות מיוחדת להיות בני בית אצל מלאך ה'. זה לא בגלל קשרים פוליטיים, זה הרב מעבר לזה. אנשים לא מאמינים לי שאני מספר שישבתי איתו 45 דקות, שלמדתי איתו ביחד. אנשים מכירים את ר' חיים אל השנים האחרונות שקיצר ואמר 'בו"ה".

דרעי סיפר: "אני לא אשכח, לפני עשר שנים כשהוא ישב בשעה על הרבנית ע"ה – כידוע מרן שר התורה לקח מאוד קשה את הפטירה שלה. החדר היה מאוד עמוס, עוד לא חזרתי לפוליטיקה אז ובאתי כאדם פרטי. פתאום דחפו אותי ואני מוצא את עצמי יושב מול ר' חיים, הוא עם הראש למטה ולא מסתכל על אף אחד ולא מדבר. אמרו לי שהוא כל הזמן היה ככה. ואז הבן שלו אומר לו, 'אבא ר' אריה דרעי נמצא פה'. אני נבהלתי מאוד מהתגובה שתהיה עכשיו, למרות כל החביבות כל פעם היה לי מורא מיוחד ממנו, מורא של כבוד".

דרעי ממשיך: "ואז הוא מרים את הראש ומחייך אתה החיוך המוכר שלו, כולם היו בהלם והוא אמר לי 'וואס מאכטע (מה נשמע). איפה נעלמת? למה הפסקת לבקר, מה אתה ברוגז?', ככה במילים האלה ממש. מרוב התרגשות והשקט שנהיה שם נעתקו המילים מפי. לאחר מכן קמתי והתחלתי להגיד המקום ינחם והלכתי. הרגשתי מאוד לא נעים מכל המעמד".

דרעי סיפר סיפור נוסף מהקודש פנימה: "כשהתחילה חקירת המשטרה לפני שש שנים בקולות ורעמים, באתי אליו אז עם אשתי – שגם היא נחשדה והעלילו עליה דברים. פעם ראשונה שהוא אמר בכזה חיוך וביטחון מוחלט 'לא יהיה שום דבר'. בני הבית שאלו אותו, 'אבא, אתה מבטיח?', והוא אמר 'כן אני מבטיח' שלא תיפול שערה משערות ראשו. אחר כך באמת הרגשנו אחרים לגמרי".

עוד סיפר דרעי: "מאז הוא קבע לי מסלול של לימוד – אמר לי עכשיו תקח על עצמך מסכת פרה, תסיים ותחזור אלי אחרי סיום ואני אבחן אותך. אתמול שאלתי את ר' יצחק שאול אם הוא יש לו מושג למה ר' חיים אמר מסכת פרה דווקא, הוא אמר שאולי בגלל שפרה מכפרת.

"סיימתי את המסכת, באתי לשם והוא לא שכח, 'נו סיכמנו שאני בוחן אותך'. התחיל לבחון אותי, אני לא רוצה להגיד מה היו התוצאות. מיד לאחר מכן אמר לי, 'עכשיו סיימת את זה, תתחיל מסכת ברכות'. הרב ממש עשה לי חשבון כמה זמן זה צריך לקחת ואמר לי אחרי זה 'תבוא שוב, תעשה סיום ונבחן אותך'. באתי אז, אמר לי 'עכשיו תתחיל מסכת שבת', מסכת גדולה. בני הבית שם שאלו אותו 'עם תוספות'?. הוא אמר 'מה זאת אומרת, גם עם מהרש"ל. מה הוא בעלבוס?' הוא תלמיד חכם'".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כל הכבוד לר' אריה. יש לו הסכמה אמיתית מהרב שך שהוא פי ארבעים מכל האגודיסטים והדלגאים. והסכמות מהרב עובדיה בלי סוף. וכעת נחשפת ההסכמה מר' חיים שהוא תלמיד חכם. אשרינו ששלוחא דרבנן שלנו הוא רבי אריה דרעי. שימשיך להנהיג ולהצליח נגד כל המלעיגים והקנאים

  2. 1

    יהדות זוהי דרך האמת ברוך ה'!!!!!
    שס ו- ג' שה' יאריך ימיהם בטוב שיהיה לכל עמ"י רק טוב
    אמן כן יהי רצון ונאמר אמן